Wilmas Mamma -

Överbeskyddar du ditt barn?

Läste den här  artikeln "Överbeskyddar du ditt barn?" ( http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article2995367.ab ) och började fundera lite....

det skrivs så mycket om det här med att vi svenskar är äldre när vi skaffar barn och så även i denna artikel... då undrade jag lite, jag som är 23 och anses vara en ung mamma (inte super ung men ändå ung) ska jag enligt artikeln då vara mindre överbeskyddande?

men samtdigt som jag tänker det så börjar jag fundera på om jag kommer bli överbeskyddande...jag anser inte att jag är det nu... gör hon illa sig så är jag inte där och plockar upp henne direkt och jag brukar säga mer " ojdå, vad hände? men det där kan väl inte ha gjort så ont?" när hon krypit in i ett bord eller något...

Ja, det är svårt att veta.... jag kan ju inte förut spå framtiden... men som jag tolkade det i artikeln så är det äldre mammor som får barn sent i livet som blir mer överbeskyddande...

men samtidigt så måste ju vi unga mammor anses oansvariga eftersom vi inte anses vara lika överbeskyddande... förstår ni mig rätt nu?!

aja, jag tänker i alla fall försöka göra mitt bästa för att min dotter ska vara/bli så självständig som möjligt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0