Wilmas Mamma -

kalas, dödstyst, pratkvarnar...

ojoj, vilken helg man har haft.

På fredagen så kom D´s syster och hennes sambo för att sova över här till lördagen. Det var egentligen meningen att det skulle komma runt nio på kvällen men det blev ändrat så de kom runt sju och vi fick det ganska bråttom att städa det som jag skulle ha gjort på torsdagen.

På Lördagen så var det dags för kalas, eftersom jag sovit dåligt så blev vi ca en timme försenade med allt vi skulle göra. Plus att vi märkte att vi hade slut på mjölk till vaniljkrämen som vi skulle ha i tårtan, tack och lov hade vi bett att Mamma och A skulle komma tidigare så de köpte med sig mjölk och dricka! Så det blev stressigt att fixa med tårtorna och det andra som skulle göras och på morgonen så gick vispen till elvispen sönder så när D skulle vispa grädde så "dekorerade" han även vårt fönster och våra blommor i köket!

Till slut så var klockan 14.00 och folk började rulla in. Och jag sprang mest omkring känns det som för att få allt färdigt.
Som jag säker berättat tidigare så är det inte så bra stämning mellan D´s mamma C, D´s pappa A och min mamma. Mamma och A är ju tillsammans och C verkar vilja ha A tillbaka och hon verkar arg på mamma som om det är hennes fel att C och A är skilda fast det inte alls är så. Eftersom de skildes innan mamma och A blev tillsammans.

I alla fall så blev det så klart typ grupperingar när alla verkligen var här mamma och A i vardagsrummet och C och hennes sambo S i köket. Sen när alla fått tårta och kakor och sånt så förflyttades alla in i vardagsrummet och det var som om det var begravning vi var på för INGEN sa något. C och S stog och hängde vid dörren in till vardagsrummet. Och de gick direkt efter att vi öppnat Wims paket, då var det som om något tryckte på ljudknappen igen för helt plötsligt så snackade alla i mun på varandra nästan. Var verkligen en skum känsla!

När allt sedan var över och alla hade åkt hem var det som om luften gick ur mig och D. Det var verkligen en påfrestande dag. Känslan höll i sig fram till och med i går måste jag säga, jag var slut i hela kroppen både i söndags och igår. Det är först nu som jag känner att jag orkar igen.

I går var jag i stan med mamma och Wim så klart och handlade lite julklappar, mamma handlade julklappar till Wim och jag handlade en julklapp till A innan jag mötte upp mamma vid västermalmsgallerian.

Så nu är jag väl nästan klar, ska bara hitta något till Sara och Virre.
Och just nu har jag ingen aning om VAD jag ska köpa till dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0