Wilmas Mamma -

en olycka...

... kommer sällan ensam...

Igår ramlade Wim och fick en fläskläpp....
Hon måste ha försökt resa sig upp mot badrumsdörren och så åkte den igen och så ramlade hon. Hon börjar bli så snabb nu. Ena stunden är hon i vardagsrummet och nästa stund kan hon vara i köket eller i vårt sovrum.

Och denna gång hade hon försvunnit på en secund och helt plötsligt så hör jag henne skrika hysteriskt! Och jag visste inte var hon var, GUD vilken panik jag fick!!! 

När jag väl hittade henne så tog jag ju så klart upp henne och tröstade henne och det gick som vanligt ganska fort tills hon var sig själv igen. Men medan jag hänger upp tvätt känner jag att jag är blöt på ena axeln så jag tittar efter och där på min axel är det en liten blod fläck ... *PANIK IGEN*
Slänger mig fram till Wilma som står i sin säng och drar ut nappen som hon stoppat i sin mun och när jag gör det ser jag att det är lite salivblandatblod runt munnen OCH då upptäcker jag fläskläppen! *ÄNNU MER PANIK*
Någonstans LÅNGT bak i huvet vet jag att jag måste få kyla på den där läppen så jag springer ut i köket och hämtar en kylklamp och en handduk! Springer tillbaka in till Wilmas rum och försöker lägga kylklampen på hennes läpp men det vill hon inte riktigt.
Någonstans i den här röran får jag idén att ringa min mor som tack och lov lugnade ner mig med att om Wim är så aktiv som hon är så är det antagligen inget fel på henne annat än fläskläppen!!!

Idag så klämmer Wim sin lilla tumme i en skåpdörr.
Men precis som gårdagen så skrek hon hysteriskt men blev lugn väldigt fort!

Helt galet med andra ord!!

Skriver mer om gårdagen senare!
kramar på er


Kommentarer
Postat av: Emma

usch, nej, det är aldrig roligt när ens lilla skatt gör sig illa.. :/ men det är väl bara o vänja sig för fler olyckor lär det bli! ;)



hur gammal är dottern? jag har själv en son på snart 9½ månad. :)

2008-11-14 @ 11:38:18
URL: http://irrelevant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0