Wilmas Mamma -

Recept...

Jag tänkte jag skulle dela med mig av ett av mina julrecept. Passa perfekt under hela december och tar inte alls lång tid att göra!

Pepparkaksmuffins

Ugn: 200 grader

2 ägg
2 dl socker
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 kmt nejlika (mald)
2 kmt kardemumma
4 kmt kanel
100 g smält margarin
1 dl mjölk

Smält margarinet och låt det svalna.
Vispa ägg och socker pösigt tillsätt sedan kryddorna.
Blanda mjölet och bakpulvret.
Blanda sedan växelvis i mjölet, mjölken och matfettet med sockret och ägget.
Fördela sedan ut smeten i formarna och grädda mitt i ugnen i ca 10-15 min!


Ha det så kul nu och njut av att julen snart är här!

kram på er!

Kommentarer
Postat av: Lina

Åh det lät gott! Skriver upp genast ;)

2008-11-14 @ 15:55:38
URL: http://linaseto.blogg.se/
Postat av: Lina

då är det inte ens att diskutera ;)

mm... Josh Groban har en underbar röst! Jag önskar dig en trevlig helg!

2008-11-14 @ 23:27:45
URL: http://linaseto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0