Wilmas Mamma -

Min Möhippa!

I lördags så var det då dags för min möhippa...


Hade mutat Daniel så att han skulle berätta vilket datum och tid som de skulle kidnappa mig. Ja, jag är ett kontrollfreak! =O) Så jag var hyfsat pigg när det ringde på dörren kl 8 i lördags morse, fick order om att sätta på mig mysiskläder och en tiara (som jag tjatat om).

Vi satte oss alla i en taxi, jag med en bindel för ögonen och mp3 i öronen. Men jag hörde ju nästan hela tiden vad som sas och kunde nästan lista ut vart vi var efter hur vägen svängde och om det var tunnlar eller inte.. =OP

Så stannade taxin och jag fick komma ut men fortfarande med bindel och mp3. Bland det värsta jag vet är när folk skrattar inärheten av mig och jag inte vet om de skrattar åt mig, en liten sak som sitter i sedan jag var mobbad, så det var lite jobbigt när jag hade bindel på och mp3 i öronen...

Virre (min ena tärna) höll ett stadigt grepp om min arm och förde in mig i en port och upp och ner för ett par trappor. Äntligen fick jag ta av mig bindeln och sätta mig ner i en stol. Där skulle jag få håret fixat och sminkas, o jag använder aldrig smink. Hade lyckats få med mig linser som jag skaffat förra veckan. Tog ett tag att bli sminkad och fixad i håret och där satt jag och grubblade över vad som skulle hända här näst. De andra satt i soffor och tittade på och snackade skit och drack kaffe. Jag dricker inte kaffe men gulltjejerna hade köpt varm choklad till mig! =O)

Sen när jag var till piffad, snacka om chock jag fick när jag tittade i spegeln, så bar det av in i ett annat rum och där valde tjejerna ut kläder jag skulle ha på mig. Det blev silverbyxor, rosa glittrig jacka, rosa skärp och silvriga stilett skor (som jag inte kunde gå i). Jag trodde jag skulle fotograferas så men det bar va in till ett annat rum där de påstog att de satt en publik och väntade. Jag tänkte mest: "Helvete! Vad är det nu jag ska göra? Ska jag sjunga inför massa människor? Jag VILL INTE!" Men det var ingen publik utan bara en studioman, jag skulle spela in en låt! Daniel hade tydligen fått i uppdrag att välja ut 3 låtar och sedan valde tjejerna en av dem. Och det blev: Känna din kropp mot min med gyllene tider. Det gick väl bra även om jag har stora problem med att höra mig själv inspelad. Sen blev det fotografering för omslaget. Så mitt artistnamn är från och med nu: Cina Glitter!

Sen gick vi mot odenplans t-bana, påvägen dit möter vi ett annat möhippegäng och vi vinkade lite till varandra. Åkte hem till Virre för att de skulle fixa lunch (sallad med räkor och avocado) som vi åt i en park i närheten. Där satt vi säkert i 2 timmar och snackade skit och jag svarade på en del frågor och så. Super mysigt! Vid 16-tiden så delades gruppen för att duscha, några gick hem till till Virre och några gick hem till Anna o Janet. Sedan mötes vi alla upp hos Virre igen, jag fick mina kläder jag skulle ha på mig. En klänning/tunika (som jag suktat efter och som Sara köpt åt mig) och ett par leggings, kände mig super fin!

Tog tuben in till stan igen. Gick till Golden Hits och åt super god mat och såg på deras 80-tals show! Som för övrigt var skitbra! Mot mitten av showen så börjar artisterna dela ut svettband och pussar till de som firade något, så även till mig!


Runt 21 tiden så hade Daniel, Danne och Anders kommit till Golden Hits, så när det var en liten paus så gick jag ut och pussade lite på min blivande! Sen när showen var över så kom de in och satte sig vid vårt bord!


Kvällen slutade runt midnatt då jag, Daniel, Malin och Camilla tog en taxi mot Huddinge. Var verkligen en super lyckad möhippa även om jag var lite skepptisk i början av dagen. Men jag slappnade av allt eftersom! =O)


Så TACK tjejer för att ni gjorde min dag så underbar!!!! MÅNGA KRAMAR!!!


Kommentarer
Postat av: tess trött tokig morsa/Bröllopsbloggen

men va härlig med möhippa, mina vänner är totaltokiga så ja väntar på den med lite skräckblandad förtjusning...

vilka härliga låtval ni gjort ja har varit helt insnöad på svenska men ska absolut tänka om tack för tipsen...

har ni allt klaffat och klart nu då eller har du sista minuten planeringar som ska göras??

2009-06-02 @ 14:33:45
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/
Postat av: Sara

kan ju bara meddela blivande makarna Hallander att, om det någon mer gång skulle bli surprisefirande, så kommer ingen av er att få reda på det ! De känns faktiskt riktigt skitigt att lägga ner massa energi för att överraska någon, bara för att sen inse att de va helt i onödan...... Be afraid, be very afraid.....

2009-06-02 @ 16:03:04
URL: http://sholmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0