Wilmas Mamma -

En upplevelse med fiskelycka...

Idag var vi ute och ryckte strömming vid Nacka Strand, var en ny upplevelse för min del. Jag har bara ryckt strömming från båt, gjorde vi varje försommar när vi hade sommarställe på Resarö.
Jag hade missat att köpa en special lina med många krokar som man har när man fiskar strömming, så i början assisterade vi mest Anders och Bengt när de fick upp sina strömmingar.
Men efter ett tag så bestämde Daniel sig för att han skulle göra en egen lina med många krokar, så vi slog våra kloka huvuden ihop och gjorde en lina som funkade super bra. På en timme så hade vi fått upp ca hälften till 3/4-delar av vad Anders och Bengt hade fått upp i sina påsar och de hade stått i kanske 3 timmar.

När vi bestämde oss att vi skulle ta och röra oss hemåt så tänkte Daniel att han skulle kasta ut en sista gång för att se om han fick något. Och det fick han men det var ingen strömming utan en ål!
Visserligen en liten ål, den kanske var ca 15-20 cm lång, och alldeles slajmig och äklig. Jag vägrade ta i den så Bengt fick ta loss den och kasta i den igen. Hade kamera med mig men glömde helt bort att ta kort på den.
Den hade slingrat sig så mycket att alla krokar hade trasslat in sig i varandra, plus att den hade slajmat ner linan och krokarna så vi slängde den!
Så kan ju säga att fiskelyckan var god!



Just nu sitter vi och bråkar lite med festprogrammets framsida, går lite si och så.
Imorgon ska vi in till stan och leta skor till Daniel som han ska ha på bröllopet.
Efter det så ska vi äta på vår favorit restaurang!
Kommer ni ihåg vilken det var?

Ska fortsätta fixa med programmet nu!
Höres i morgon!

Kram på er alla!

Kommentarer
Postat av: Laura, mamma till Kasper

sv: OK :) Jo jag läste något om möhippa här därför som jag sa det :P Vad gjorde du på din?

2009-06-14 @ 12:53:32
URL: http://laurasnya.blogg.se/
Postat av: Sara

No. 8 är det ;) Hur gick det med skorna ?

2009-06-14 @ 19:25:57
URL: http://sholmen.blogg.se/
Postat av: tess trött tokig morsa/Bröllopsbloggen

va härligt med en bra fiskedag,

kul.

jag mins när jag var liten då brukade vi åka ut och fiska kräftor de tycket jag va så coolt.



ha en härlig kväll ute på restaurang då



kram

2009-06-14 @ 22:38:32
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/
Postat av: Laura, mamma till Kasper

sv: Hehe jasså, ja det verkar vara populärt att fira möhippa på Golden hits. Vart blev du fotograferad?

2009-06-16 @ 10:53:24
URL: http://laurasnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0