Wilmas Mamma -

händelserik dag...

Idag var det så fint väder att jag kände att vi var tvugna att gå ut och njuta av det men varken Sara eller Virre kunde (kommer på nu att jag kunde ha ringt Malin). Bestämde mig efter ett tag att vi kunde åka och hälsa på mamma på hennes jobb... Så efter mycket om och men så kom jag och Wilma i väg, hon tuff i sina solglasögon och ner bäddad i vagnen och charmade alla i vår väg! =OP

Wilma i Solglasögon...
Tuffingen

Vi hann med att köpa banan innan bussen kom. Hade tänkt att Wilma skulle få banan på bussen eftersom hon inte fått någon lunch men min lilla tuffing somnade nästan så fort bussen började köra. Så vi fick köpa en barnmatsbruk till Wilma på mammas lunchrast.

Efter mammas lunch så tänkte jag att jag och Wilma skulle kolla lite i affärerna i Skäris. Men först så behövde jag byta Wilmas blöja. Och det brukar jag alltid göra på en skinnsoffa på mammas jobb. Jag får av den använda blöjan och säger till mamma: "Det var nästan inget i den här (varken kiss eller bajs)." Hinner knappt säga meningen innan Wilma rullar runt på soffan och sätter sig i ett hörn av soffan och kissar. Hör hur mamma säger till Wilma: "Där sitter du bra.... nej men Wilma vad gör du!" Och hon kissade inte lite heller, mammas kommentar var: "Inte konstigt att det inte var något i blöjan!" Gud vad jag och mamma skrattade för Wilma såg så där nöjd ut där hon satt och kissade. När jag väl fick tag i henne och ställde henne på golvet så hade hon redan kissat klart. Med blöt och bar rumpa satte sig Wilma på golvet och lekte med sina skor. Men när henne mamma ville torka hennes blöta bara rumpa så ville hon bara springa därifrån, vilket resulterade i att Wilmas mormor bara skrattade mer. Fick i alla fall tag i den lilla nakenfisen men det blev en kamp om att få på den nya torra blöjan. En kamp som mormor fick hjälpa till och styra upp med skratt i halsen! Kan ju säga att Mamma Cina var svettig när Wilma väl hade alla kläder på sig igen! *puh*

När Wilma väl hade fått på sig alla kläderna och kommit ner i vagnen så kunde vi bege oss ut i centrum. Hittade lite saker till bröllopet och även ett par super söta tosser till Wilma. Hittade även en jättesöt klänning till Wilma men jag kände att jag inte hade råd att köpa den just nu! Måste ju ha pengar för att leva också även om den skulle passat Wilma perfekt till sommaren! Får hålla tummarna att den finns kvar när jag har lite mer pengar och fått tillåtelse av D att köpa den!



Wilmas nya tosser!

Kommentarer
Postat av: Sara

HAHA asg synd att du inte tog kort när hon satt på soffan =P eller det kanske du gjorde ..... Hur kul som helst ju !!!!!

2009-03-26 @ 21:29:28
URL: http://sholmen.blogg.se/
Postat av: Malin

Hihi! Vilken härlig unge!

2009-03-27 @ 08:34:16
URL: http://wikisgirl.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0