Wilmas Mamma -

En liten tjockis?!

Träffade mamma-gruppen i måndags och alla komenterade att wim hade blivit så stor (vet att de tänkte att hon hade blivit en tjockis)... och det har hon ju faktiskt blivit oxå nu över sommaren men jag tycker inte hon är så tjock...

så när vi kom hem till frida och james så kom vi in på det här med mat och hur mycket knoddarna får och så... och som vanligt (känns det som) så var jag och wim annorlunda jämnfört med de andra...

wim är ju snart 8 månader så jag har börjat ge henne burkmat fårn 8 månader och de har ju de andra mammorna oxå gjort men vad som skiljer wim och mig själv fårn dem är att wim äter upp hela burken medan de andra mammorna bara ger en halv burk...

men ju mer jag pratar med andra som har barn (nu i tonårsålder/vuxen ålder) så säger de att jag visst ska fortsätta som jag gjort tidigare med att ge wim hela burken... eftersom hon blir nöjd med det så kanske de har rätt, jag känner ju ändå mitt barn bäst... eller?!
har inte varit på BVC sen innan sommaren så jag har inte hunnit prata med barnsköterskan om det här än men så länge wim följer sin kurva borde det ju inte vara något problem eller hur?

men jag vill inte ha någon tjockis bäbis... är så jäkla oroligt för att hon ska bli överviktig när hon växer upp... jag menar det finns ju övervikt i D´s familj men samtidigt så måste hon ju fått lite av mina gener oxå och min familj har ju (jag har insett det nu) knappt något fett på kroppen alls...
samtidigt så tycker jag det är konstigt om hon skulle vara en tjockis bäbis med tanske på att hon får burkmat och i dem finns det bara 3 g fett...

Jag fattar inte hur hon har kunnat bli en knubbis!!!


Kommentarer
Postat av: svanflikkan

Tycker inte du ska oroa dig, det kommer hon springa av sig =)

2008-08-08 @ 14:00:50
URL: http://svanflikkan.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Sara

men hon är ju ingen knubbis !!! Va ere för folk i den där mammagruppen egentligen ! Å skulle du ge henne mindre mat så skulle hon ju vara hopplös att vara runt....! Hon har blivit större under sommaren, men samtidigt så har ju inte de andra sett henne sedan innan sommaren, å minnet är ju som bekant inte allid att lita på, jag tror att de minns henne som mindre än hon faktiskt va.

Puss å kram

2008-08-08 @ 16:10:39
URL: http://sholmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0