Wilmas Mamma -

lunch, glass och bröllopslokal...

sitter här med den nya bärbara datorn som jag och D har unnat oss även om vi nog skulle behöva pengarna till annat.... men men är man pryltöntar som vi är så ja, då händer det att sånt här händer....


Träffade S i går och var och åt på mullhönan på söder, som vanlig super gott och super mysigt! ägaren kände igen mig sen jag vara där med K och det var typ över ett år sedan! saknar faktiskt henne en hel del, hon var en ganska stor del av mitt liv men hon har det bättre nu utan smärtor!


efter lunchen så promerade vi till gamla stan för att äta glass,har kommit fram till att det är inte sommar om man inte ätit en gammaldags! =OP


På kvällen skulle vi tillsammans med mamma och daniels pappa åka och kolla på lokal till bröllopsfestan. den ligger inte så långt från kyrkan och hade varit en gammal biograf men var nu en festlokal. var jätte nöjd med den och fick bra kontakt med föreståndaren men när vi kom hem så började vi räkna lite och bara för lokalen skulle vi få betala över 10.000 kr och det känns som ganska mycket för vår budget och sen så rekomenderade hon en catering firma som de brukar anlita och med lokal och mat skulle det gå på över 21.000 kr och det känns ju ännu mer i plånboken!
så nu vet jag inte alls hur vi ska göra!

D ringde här på förmiddagen och berättade att han hade pratat med sin chef och han visste tydligen något ställe.. D jobbar ju på en skola men den skolan anlitar ett catering företag som D jobbar för och det catering företaget har en lokal som heter Luma Park och det är den som vi ev kan få hyra eller något.... D bad om en offert fårn sin chef om vad det skulle kost  med lokal och mat! så det återstår att se!

men jag skulle bli så glad om det kunde ordna sig, är ju väldigt glad att vi är ute i så god tid!

ska ta och umgås med Wim nu!! hon har börjat resa sig upp mot allt! och när hon är ledsen och skriker så ropar hon på mamma och det är ju första gången! hon är ju helt J*VLA underbar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0