Wilmas Mamma -

D´s Julklapp!

Nu har D fått sin julklapp och Han gillade den väldigt mycket!

Är ni Nyfikna?

Vi gick i alla fall hemifrån vid 10 över 10, tog bussen mot Vårberg och Mamma o Anders vid 10.39. Så vi var hos dem runt kvart över elva. Åt lunch med dem och tog det lugnt en stund innan klockan blev kvart över 1 då vi började göra oss i ordning för att gå till T-banan!


D visste att vi skulle till Östermalmstorg och på vägen till T-banan så fick han vet att vi skulle till China Teatern! Men han kunde ändå inte lista ut vad vi skulle se för något! Och han har verkligen försökt lista ut vad det är vi ska på! Han fick ett DVD fodral och i den stog det: "3 Januari har vi barnvakt från kl 12 och du är min till söndag kl 12. Klä dig fint!"

Väl inne vid Östermanlmstorg så handlade vi lite godis och dricka på pressbyrån och sen promenerade vi mot China Teatern, vi gick igenom Berzelli park och D får syn på skylten ovanför China Teatern där det står att de spelar "The Producers - Det våras för Hitler" och D skiner upp (hans leende var enda upp till öronen) och jag fick världens smäll puss på munnen! =O) Jag antar att han blev glad! *hihi*

Föreställningen var väldigt bra men vissa saker tycker både jag och D att det var bättre med engelska vertionen (filmen). Men jag måste säga att Ola Forssmeds roll som Carmen Ghia höjde hela föreställningen tillsammans med Claes Malmberg! Kim Sulocki gjorde helt okey i från sig men jag måste säga att jag gillade honom bättre i Grease där han var lite mer pajas än i denna då han får spela lite mer seriös! Han fick inte riktigt spela ut lika mycket! Christine Meltzer Lind passar bäst i Hey Baberiba.

Jaja, nu kom jag ifrån ämnet lite! Jag kan trots vissa små "difekter" rekomendera att se den!
Efter föreställningen så gick vi och åt på Nummer 8 som ligger på Grev Turegatan! (http://www.no8.se/) Där de har Buffé för 148 kr och då får man äta 3 olika bufféer: Mongolian barbeque, Asiatisk buffé och Sushibuffé. Det tycker jag är väldigt prisvärt och till efterrätt får man friterad banan och glass! Super gott!

Och nu sitter vi här och kollar på teve och vilar oss! =O)

Har ni haft en bra Lördag precis som vi?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0