Wilmas Mamma -

en bröllopsmardröm!

Som det flesta vet så ska jag och D gifta oss i sommar och fram tills nu så har jag inte varit särskillt orolig och har definitivt inte drömt mardrömmar om det totala katastrof bröllopet.

I natt drömde jag den mardrömmen!

Det började med att mamma skulle köra oss, jag och Wilma, till kyrkan/lokalen (minns inte riktigt säkert) men hon får sladd på bilen så den snurrar bara runt runt. Vi klarar oss utan några skador men de (polisen eller ngn) kontaktar D och Anders som kommer till platsen. Sen tar vi en spårvagen till festlokalen (känns som om vi är i Göteborg) och kommer fram till festlokalen som håller på att stänga men jag berättar att vi skulle ha bröllopsfesten där och om vi kan komma in och det fick vi! Kommer in och alla gäster sitter där och äter. Jag byter åter om till min klänning och vi börjar bröllopsmiddagen. Sen helt ur det blå så vill jag att D ska prata med hans kusin om att han ska sköta cd-spelaren och musiken, D blir arg och jag blir arg på honom för att han blir arg på mig för något så fånigt (tycker jag). D pratar med kusinen och går sedan därifrån, kusinen kommer fram till mig och börjar prata om att D var ledsen (på mig) och visar mig en lapp där de gjort upp ett schema om musik skötningen. Sen vet jag inte riktigt vad som händer men D vill inte sitta bredvid mig och när jag kommer tillbaka så sitter alla och äter tårtan inkusive D som sitter där helt oberörd vilket för mig förbannad. Så jag skriker: "Hur kunde du?!" och springer där i från, springer i en lång korridor till en damtoalett.

Sen vaknade jag av att Wilma skrek.
Det första jag tänkte var: "snälla gode gud låt inte detta hända!" och andra tanken var: "vi måste fixa så att vi har ngn som kan ta hand om musiken!"

Har haft en obehaglig känsla i kroppen enda sen jag vaknade av dennna dröm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0