Wilmas Mamma -

dagis, förkylning och vikarie

Wilma har nu blivit ett dagis barn, men hon hann bara vara på dagis i en vecka innan hon blev sjuk. Natten till onsdag så vaknade hon och bara skrek.Det visade sig att hon hade lite feber och på onsdags morgonen så hade hon runt 38 graders feber. Så det blev inget dagis för Wilmas del och nu så har vi varit hemma i 3 dagar. I går var hon feberfri men då hade hon börjat vara snorig istället så jag och Daniel tog beslutet att hon skulle vara hemma idag också och blir helt frisk tills på måndag så vi kan fortsätta inskolningen.

Jag har även blivit vikarie på 4 förskolor i Farsta Strand så de kan iprincip ringa när som och kolla om jag kan hoppa in. Kunde ha börjat jobba som vikarie redan i måndags men i och med att jag håller på att skola in Wilma på dagis så gick det ju inte alls. Vilket var lite synd!

Sen så kan jag berätta att vi har en liten "ny" familjemedlem som fått namnet Mimmi, som just i denna stund ligger och sover här brevid mig. Hon är världens gosigaste och busigaste lilla kattunge. Hon har redan haft sönder en blomkruka och var påväg att ha sönder en till igår kväll.
Känns ibland som att jag har två små yrväder här hemma och det kan vara riktigt påfrestande. Men samtidigt så är det underbart när de båda är lugna och inte provocerar varandra.

Vet att det är en del som är lite nyfikna och vill se bilder från bröllopet och jag lovar det kommer, har inte fått bilder från fotografen än och vill inte lägga upp bilder jag fått från nära och kära.  Så det kommer lovar lovar lovar!!

kram på er

Kommentarer
Postat av: Marléne

Så kul att hon börjat dagis nu, det måste vara ganska skönt?! och så roligt att du blivit vikarie så himla skojsigt=)

Har du jobbat nått i veckan eller har du tagit hand om Wilma?



Och nej jag tycker inte att det är din mammas fel och det har jag talat om för henne ett tusentals gånger. Tycker att det är helt å hållet upp till pappa, jag lägger inte skulden på någon annan än honom...puss

2009-08-30 @ 11:10:51
URL: http://ladykluck.blogg.se/
Postat av: Bröllopsbloggen

jag ska med börja skola in mina gos i slutet på september...



sen ska man ut i arbetslivet igen....

pju



hoppas allt är bra för övrigt, själv är det inte långt kvar nu ju dagrna till osndag kommer swisha förbi¨



kram

2009-09-04 @ 08:08:39
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0